Claimhof 02/10
Een frisse visuele identiteit voor een bijzondere advocatenkantoor. Claimhof Letselschade is een advocatenkantoor met ruime ervaring in het behandelen van bedrijfsongevallen en letselschadezaken. Zij treden namens u op tegen de wederpartij (voornamelijk grote verzekeraars) en nemen u veel zorgen uit handen. In het project zijn wij aan de slag gegaan met een nieuwe identiteit voor Claimhof. Waar Basma en Ardi samen een uitstekende strategie en goede basis legden, was het aan ons om dit te vertalen naar een bijpassende merk identiteit. Met een krachtig, uniek en hoffelijk resultaat - precies zoals het hoort
Cliënt
Claimhof
Services
Branding, UX/UI-ontwerp, Concept & Strategy
Kleur en karakter
Het bijzonder en uitzonderlijk informatieve karakter van Claimhof vormde een belangrijk onderdeel tijdens het ontwerpproces. De brand personality moest namelijk doorvertaald worden in de juiste kleurstelling van het design. De hoffelijke kleuren van de organische elementen van het concept gaven sturing aan designkeuzes. Tot slot klommen we de vulpen in: met duidelijke merkwaarden en een manifest zonder houdbaarheidsdatum kan Claimhof de belangrijkste boodschap blijven verkondigen. Eerlijk, Transparant en Vlug!
Claimhof en Eye4Media gaan voor maximaal
Nog voordat we onze potloden geslepen hadden, bedacht Claimhof de tagline ‘Maximale toewijding, maximaal resultaat’ Deze zin vormt daarom de basis van het concept: een hoffelijke, unieke, stijlvolle hoofdlogo. Dit was een combinatie van icon en woordmerk. Het pictogram met minimalistisch monogram logo-stijl gecombineerd met formeel serif-lettertype.
Het logo bestaat uit 4 elementen. Dit zijn wetspijler, schildvorm, letter C en letter H. De wet pijler is vertegenwoordigen de rechtbank, als de hoofdvak van Claimhof op het gebied van rechten en verzekeringen. De schildvorm betekent bescherming voor alle klanten. Dan staat de letter C voor de eerste letter van de merknaam, dat is Claimhof. Al deze elementen worden gecombineerd tot een logo met donkerblauw en goud kleuren. De laatste letter, de letter H is de letter H in het woord Hof.
Samen het beste uit je merk halen?
Wij leren jou en je ambities graag kennen! Samen bepalen we een slimme combinatie van strategie, design en technologie om jouw doelen te realiseren.