NIDA 03/10
Awareness campaign waarin emotie centraal staat Op welke manier communiceer je maatschappijvisie van 5 idealen naar de politieke doelgroep? Door nadruk te leggen op de emotionele meerwaarde. NIDA is een politieke partij gevestigd in Nederland. De partij was in 2020 alleen vertegenwoordigd op gemeentelijk niveau, met twee zetels in Rotterdam en één zetel in Den Haag. Het doel van de campagne was om NIDA deel te laten nemen voor de landelijke Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart 2021.
Cliënt
Nida
Services
Social Media, Campagnevideo, Concept & Strategy
Begrijpen wat de rollen zijn
We verdiepten ons in de verschillende rollen binnen NIDA als partij in de politiek om goed te begrijpen hoe iedereen te werk gaat. Om de connectie tussen mens en gevoel te creëren legden we de focus in het concept op wat je met de vijf pijlers kan en welk gevoel het je geeft, in plaats van hoe het precies werkt.
People first and the rest will follow
We schetsten een real-time situatie waarin de partijprogramma ‘’Bij De Tijd’’ die door iedereen ingelezen kon worden. Door letterlijk in te zoomen op de schermen werpen we een blik op het gevoel vanuit het perspectief van de mens, de stemmer.
Een voice-over neemt je mee in het verhaal. Dit creëert ruimte om met de beelden meer te focussen op de emotie van de stemmer. Naast de voice-over verwerkten we ook sfeerbeelden in de stad Rotterdam waar NIDA is begonnen. Om ervoor te zorgen dat de kijker deze goed begrijpt terwijl je de voice-over ook hoort, moest het beeld niet afleiden. Daarom is er zo min mogelijk bewogen met de camera. De kalme stem en de langzaam bewegende beelden vormen samen rust, zekerheid en overzicht, wat de weergegeven emotie van de stemmer nog eens extra versterkt
Verfrissend en pakkend
Om meer publiek en naamsbekendheid te bereiken, hielpen we NIDA in het gehele voortraject van de landelijke verkiezingen om haar plek in de digitale wereld uit te bouwen. Wij hebben dit door verschillende marketing strategieën kunnen uitwerken. Het rebranden van de gehele social media feed die goed past bij NIDA haar idealen; geloof, leven, talent, welvaart en familie. Dit gepaard met het adverteren en het in handen nemen van de community management.
Samen het beste uit je merk halen?
Wij leren jou en je ambities graag kennen! Samen bepalen we een slimme combinatie van strategie, design en technologie om jouw doelen te realiseren.