Rijschool De Mug06/10
Een gloednieuwe branding + website voor Rijschool De Mug Rijschool De Mug is het vertrouwde gezicht in Hilversum. Tientallen auto’s, motoren en scooters rijden dagelijks door de stad. Telkens weer een geweldige reclame voor de gedegen opleidingen en leuke rijlessen van Rijschool De Mug
Cliënt
Rijschool De Mug
Services
Branding, Webdesign, Copywriting
Het verhaal achter de naamkeuze De Mug
Je plekje veroveren in een nieuwe markt, is een bekende uitdaging voor start-ups. De pandemie gaf gedwongen tijd om hier nog eens goed over na te denken. Samen met Rijschool De Mug zijn we daarom teruggeschoven aan de tekentafel. Waarom de naam De Mug? Sluiten de kernwaarden wel aan de naam en waarom de verbinding van de naamkeuze stelden wij als vraag aan Mark.
‘’Het is vandaag, 20 augustus, werelddag van de mug. En als je uit Haarlem komt, weet je het: ons volkje wordt ook wel ‘Muggen’ genoemd. En hoewel dat vervelende beesten zijn, dragen we die naam met trots. De bijnaam ‘mug’ verwijst de naam naar ‘muggenzifters’ en ‘kleinzieligen’, maar er zijn nog meer weetjes over de herkomst van onze bijnaam. Die deel ik graag met je Basma!
‘’De bijnaam ‘Mug’ werd al in de vijftiende eeuw gebruikt werd voor een Haarlemmer. Men vermoedt dat dat te maken heeft met het simpele feit dat er in die tijd nou eenmaal veel muggen waren in ons stadje. Kortom: een uitstekende broedplaats voor muggen.’’ Mark Stapel - Eigenaar Rijschool De Mug
Onze uitdaging
We hielden een uitgebreide brainstorm-sessie, en ontwierpen zo een mug op de motor door de historische verhalen van de stad Hilversum en De Mug. Zo zorgden we er samen voor dat de communicatie vanuit De Mug aansloot bij de nieuwe identiteit van het bedrijf. Het coole en uitzonderlijk informatieve karakter van De Mug vormde een belangrijk onderdeel tijdens het ontwerpproces. De brand personality moest namelijk doorvertaald worden in de juiste kleurstelling van het gehele ontwerp. De levendige kleuren van wereldse insecten én de organische elementen van het concept gaven sturing aan de juiste designkeuze.
Webdesign met lage drempels
Het benadrukken van vertrouwen was het belangrijkste doel in het design van de website. Men is namelijk al gauw geneigd een gevoel van wantrouwen te hebben als het gaat om een rijbewijs te behalen. Dat moest vermeden zien te worden. Daarnaast is er nadrukkelijk voor gezorgd dat contact opnemen met De Mug geen drempel was voor nieuwe websitebezoekers en komen de De Mug-stijlelementen over de hele website terug. Om te weten waar de interesses van potentiële De Mug-klanten precies lagen, hebben we personas ontwikkeld. Hiermee lukte het om de content af te stemmen op de gemiddelde websitebezoeker én maakten we niet de fout dat we een site ontwikkelden waarvan eigenlijk niemand op de inhoud zat te wachten.
Samen het beste uit je merk halen?
Wij leren jou en je ambities graag kennen! Samen bepalen we een slimme combinatie van strategie, design en technologie om jouw doelen te realiseren.